Egymilliárd dollár…

Több száz amerikai médiavállalkozás – köztük a legnagyobb televíziós hálózatok és nyomtatott sajtó – “Covid-felvilágosítását” aranyozta be a Biden-kormányzat.
Az Egyesült Államok kormánya egymilliárd dollárt költött az új kísérleti vakcinák népszerűsítésére egy „széles körű médiakampány” keretében. És a médiafogyasztók csak most tudják ezt meg.
Az Egyesült Államok Egészségügyi Minisztériuma (HHS) számos jelentős médiának, köztük olyan műsorszolgáltatóknak, mint az ABC, a CBS és az NBC, a Fox News, a CNN, az MSNBC, valamint a nyomtatott sajtónak, például a New York Postnak, a Los Angeles Times-nek és a Washington Postnak fizetett a hirdetésekért és a pánikkeltő covid-kommunikációért.Az Egyesült Államok Egészségügyi Minisztériumának dokumentumaira hivatkozó Blaze Media szerint olyan digitális médiák, mint a BuzzFeed News és a Newsmax, valamint több száz helyi újság is részesült a főáramú narratíváért kapott pénzesőből. Ezek a sajtóorgánumok számtalan cikket és videóklipet jelentettek meg a vakcináról, amelyek szinte mindegyike pozitívan nyilatkozott, úgy a hatékonyságot, mint a biztonságosságot illetően, és egyöntetűen támogatták az úgynevezett emlékeztető oltást.”A Biden-kormányzat komoly összegeket költött a hirdetésekre a tévében, rádióban, nyomtatott sajtóban és a közösségi médiában, hogy növelje a bizalmat az úgynevezett vakcinák iránt. A vakcinákat reklámozó médiák mindegyike gondosan eltitkolta, hogy ezért ők javadalmazást kapnak az Egészségügyi Minisztériumtól.A Kongresszus egymilliárd dollárt hagyott jóvá az Egészségügyi Minisztérium számára a 2021-es pénzügyi évre az oltásokba vetett bizalom növelését célzó intézkedésekre. A hírportál rámutat, hogy a szövetségi törvény lehetővé teszi a HHS számára, hogy az Egyesült Államok Betegségellenőrzési és Megelőzési Központján (CDC) és más ügynökségeken keresztül megbízásokat adjon állami szervezeteknek és magánvállalkozásoknak, úgymond a betegségmegelőzésre és ellenőrzésre, az oltások biztonságosságával és hatékonyságával kapcsolatos tudatosság növelésére, valamint a félretájékoztatás” elleni harcra. – azzal a céllal, hogy valamennyi korcsoportban növeljék az oltottsági arányt.A kormányzati hirdetések szinte minden amerikai állampolgárt elértek az elmúlt évben. A YouTube-on közzétett kormányzati hirdetéseket milliók nézték meg, és olyan hírességekkel népszerűsítették az oltásokat, mint például Sir Elton John vagy Sir Michael Caine színész.

Az érintett médiumok nem látnak problémát a kormánypénzek elfogadásában, és visszautasítják az érdekkonfliktus vádját.

“A hirdetők fizetnek azért, hogy terjeszthessék üzeneteiket, ahogy ez itt is történt. Ezek a hirdetések egyértelműen így vannak címkézve” – magyarázta a tényeknek homlokegyenest ellenmondó módon Shani George, a Washington Post kommunikációs alelnöke, merthogy sok esetben nem volt jelölve, hogy promóciós cikkről van szó. A hírszerkesztés a reklámosztálytól teljesen függetlenül működik – állítja pimaszul. A Los Angeles Times szóvivője is pontosan ugyanígy számol be a szerkesztői és hirdetési osztályok függetlenségéről.

A reklámkampány meghozta a kívánt hatást: amióta a Pfizer-BioNTech, a Moderna és a Johnson & Johnson által gyártott COVID-19 oltóanyagok tavaly sürgősségi engedélyt kaptak az USA-ban, több mint 215 millió amerikai hitt a magabiztos ígéretekben, és kétszer, háromszor, négyszer beolttatta magát.

Közzétevő ezek után csak azt kérdezi:
Miért a kormány adott ki egymilliárd dollárt az adófizetők pénzéből a népszerűsítésre, és miért nem az érintett gyógyszercégek? Vagy úgy voltak vele, hogy olcsóbb néhány milliót odaadni a döntési pozícióban lévő kormányalkalmazottaknak, mint ennek ezerszeresét elkölteni reklámra?

Másik kérdésünk:
Hogy áll a kérdéssel a magyar kormány és a magyar médiák? A kormány nem garasoskodott a hisztériakeltés finanszírozásában a vízcsapból is folyó “maradjon otthon” kampánytól kezdve a frissítő oltások erőltetéséig, nem törődve sem a hatékonysággal, sem emberéletek (fiatalok, sportolók) veszélyeztetésével.
A kérdés, fizetett-e ezért az USA gyógyszeripar valakinek, akár döntéspozícióban lévő állami alkalmazottaknak, akár médiavállalkozásoknak.

2022. március
Közzéteszi: Király József

Print Friendly, PDF & Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük